Prototypy & unikáty z řady S479.1


S479101h.jpg
Sehnat barevnou fotografii oranžovo-červeného stroje E479.101 je problém. A tak alespoň tento výřez z tovární fotografie ČKD s lokomotivou T678.003 poskytuje dobrou ilustraci toho, jak lokomotiva E479.101 po vyrobení vypadala - MSV Brno rok 1962
Foto: tovární snímek   Sbírka: Jaroslav Wagner800 × 600 pix202 KiB

S479101g.jpg
Nová "ignitronka" E479.101 se ještě v původním nátěru představuje v Plzni na Gottwaldově nádraží - rok 1964
Foto: Karel Vendler   Sbírka: Miroslav Petr800 × 600 pix148 KiB

S479101c.jpg
Už rekonstruovaná S479.101 přiváží do Plzně nákladní vlak z Chebu. Lokomotiva tehdy byla od Škody k ČSD pouze pronajatá - březen 1973
Foto: Miroslav Petr   800 × 600 pix131 KiB

S479101a.jpg
Tento záběr "tyristorky" S479.101 v Sokolově jsme si dovolili vypůjčit z knížky 30 let socialistické práce v jihozápadní dráze - rok 1975
Sbírka: Rosťa Kolmačka800 × 600 pix200 KiB

S479101b.jpg
První škodovácká lokomotiva s tyristorovou regulací, přečíslovaná poněkud nesprávně na S479.101 (z nového označení totiž vypadla jedna nula), se podrobuje zkouškám na ŽZO Cerhenice. Dobře znatelný je upravený profil lokomotivy s polopantografovými sběrači. Snímek je z 25.11.1981
Foto: Jiří Kulhánek   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix131 KiB

S479101d.jpg
Již neprovozní prototyp S479.101 byl na Škodě pronajaté kojeji v Nezvěsticích vyfotografován během svého několikaletého odstavení na tomto místě - 27.5.1984
Foto: Miroslav Petr   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix126 KiB

S479101e.jpg
Zdevastovaný stroj S479.101 stojí odstavený za Halou cyklických oprav (HCO) v LD Plzeň a čeká na svůj ortel - rok 1988
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix168 KiB

S479101f.jpg
Jiný pohled na zubožený vrak lokomotivy s úředním označením S479.1001, čekající na likvidaci v plzeňském depu - rok 1988
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix166 KiB

S479102b.jpg
Česká ignitronová lokomotiva E479.102 byla spolu s měřícím vozem Škoda a ignitronkou E41.33 pro BDŽ zdokumentována při jízdních zkouškách u Nezvěstic 25.4.1963
Foto: tovární snímek   800 × 600 pix110 KiB

S479102a.jpg
Z důvodu provozní nespolehlivosti výrobcem odstavený prototyp E479.101 čeká v Nezvěsticích na další etapu svého "života". Ze stroje tehdy výrobní závod m.j. odebral sběrače, které byly až po rekonstrukci na tyristorové provedení s otevřenou skříní nahrazeny polopantografy. Snímek je z roku 1965
Sbírka: Roman Skopal800 × 600 pix67 KiB

S479102c.jpg
Budoucí "Zelená příšera", atypicky zbarvený prototyp E479.102 s ignitronovými usměrňovači, se v Plzni připravuje na zkušební provoz u ČSD - červen 1965
Foto: Karel Vendler   Sbírka: Miroslav Petr800 × 660 pix181 KiB

S479102f.jpg
Brzdící souprava ŽZO, složená s lokomotivy S699.1001 a odporníkového vozu vyrobeného z původní S479.102, byla na ŽZO u Cerhenic vyfotografována téměř na konci své kariéry - říjen 1988
Sbírka: MDC-ŽSR Bratislava1024 × 650 pix172 KiB

S479102e.jpg
Někdejší brzdící souprava ŽZO, složená z bývalých lokomotiv S699.1001 a S479.102 se začíná podrobovat fyzické likvidaci v kovošrotě v Berouně 28.7.1991
Foto: Jiří Kulhánek   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix123 KiB

S479102d.jpg
Bližší pohled na skříň odporníkového vozu, který nezapře původní elektrickou lokomotivu E479.102 - kovošrot Beroun 28.7.1991
Foto: Jiří Kulhánek   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix107 KiB


Zobrazeno 14 z celkem 17 dostupných snímků této řady a celkem 11968 fotografií na stránkách.