Elektrická jednotka EM475.001/02


EM475001c.jpg
V průběhu výroby skříně byl hlavový vůz EM475.001 spolu s jedním z motorových vozů řady M262.0 zdokumentován v hale Vagonky Studénka - rok 1959. Tvarové osazení návěstních svítilen bylo zpočátku klasické, jejich boční šikmé tubusy se doplnily později – viz křídou pracovně namalovaný obrys průniku těles.
Foto: VÚKV   Sbírka: Vagonářské muzeum Studénka1024 × 680 pix218 KiB

EM475001f.jpg
Na propagačním letáku výrobního závodu otištěná barevná mutace snímku technické jednotky EM475.001, která sice neoplývá technickou kvalitou, zato si z ní ale jde udělat představa o výchozím barevném řešení první jednotky. Snímek je z 10. 9. 1959.
Foto: tovární snímek   1024 × 620 pix266 KiB

EM475001a.jpg
Od října do listopadu 1959 se zeleno-šedá jednotka EM475.001/02 podrobovala jízdním zkouškám na zkušební trati v Doudlevcích. Na snímku jede od ETD (Elektrotechnické továrny v Doudlevcích) úsekem vlečky souběžným s úsekem trati ČSD Železná Ruda - Plzeň v jejích km 93,8 a 93,5.
Foto: VÚKV   Sbírka: Vagonářské muzeum Studénka1024 × 680 pix180 KiB

EM475001b.jpg
V rámci stejné zkušební jízdy jednotka EM475.001/02 zastavila u předposledního stožáru trakčního vedení před koncem zkušební koleje Plzeň - Doudlevce.
Foto: VÚKV   Sbírka: Vagonářské muzeum Studénka1024 × 710 pix151 KiB

EM475001l.jpg
Méně kvalitní, přesto však dostatečně výstižný boční záběr jednotky EM475.001/02 byl pořízen taktéž v rámci zkoušek první dopravní jednotky na zkušební trati ETD.
Foto: VÚKV   Sbírka: Vagonářské muzeum Studénka1024 × 450 pix144 KiB

EM475001e.jpg
V pozměněném barevném nátěru se EM475.001/02 cestou do dílen ke kontrole rozložení nápravových tlaků představila na nádraží v Kolíně 13. 1. 1960. Na pětici proužků nad okny je osazen ve smyslu tehdy platného předpisu obtisk malého státního znaku.
Sbírka: Zdeněk Michl st.1024 × 680 pix160 KiB

EM475002a.jpg
Na trati mezi Běchovicemi a Českým Brodem bylo možné jednotku EM475.001/02 spatřit poměrně částo - jak v rámci zkoušek, tak během rutinního provozu. Na snímku projíždí během zkoušek na nulté koleji zastávkou Klánovice - březen 1960.
Foto: Jan Kaplický   Sbírka: Ing. Jiří Adamovský1024 × 690 pix283 KiB

EM475001d.jpg
Patrně také v rámci zkušebních jízd mezi Běchovicemi a Českým Brodem vznikl tento záběr jednotky EM475.001/02. Možná jde o zkoušku brzd konanou 25. 3. 1960.
Foto: VÚKV   Sbírka: Zdeněk Michl st.1024 × 650 pix192 KiB

EM475002c.jpg
Dopravní jednotka EM475.002/01 zastavila v Běchovicích při jedné ze zkušebních jízd rok 1961.
Sbírka: Zdeněk Michl st.1024 × 720 pix223 KiB

EM475001o.jpg
Barevný obrázek ze zkoušek jednotky EM475.001/02 otiskl také časopis Železničář č. 7/1960, bohužel však bez uvedení místa focení. Datace snímku je červen 1960.
Foto: Jan Kaplický   Sbírka: Zdeněk Maňour600 × 600 pix111 KiB

EM475002h.jpg
Barevný snímek dopravní jednotky EM475.001/02 byl pořízen v době jejího vystavení v Žilině u příležitosti zahájení výuky na zdejší nové Vysoké škole dopravní na podzim 1960. Vpravo na zemi leží spojovací mezikus spřáhel Scharfenberg pro zavěšení na hák běžného spřáhla pro manipulaci s jednotkou na nezatrolejované koleji.
Foto: Ing. Václav Chuchvalec   Sbírka: Bohumír Golda1024 × 660 pix196 KiB

EM475002i.jpg
Na výstavě uspořádané při příležitosti zahájení výuky na nové VŠD v Žilině byla široké veřejnosti na Slovensku představena jednotka EM475.001/02 na podzim 1960.
Foto: Ing. Václav Chuchvalec   Sbírka: Bohumír Golda1024 × 670 pix133 KiB

EM475002d.jpg
Pravděpodobně z nádraží v Českém Brodě pochází tento záběr právě zkoušené jednotky EM475.002/01. Na tubus pravých svítilen byl přivařen kus trubky pro zasunut žerdi žlutého praporku ve smyslu ustanovení předpisu D1, platného od 29.8.1962, pro návěst "Začátek vlaku jedoucího podle rozhledu", signální svítilny již s čirou optikou s úchyty pro barevné clonky.
Sbírka: Zdeněk Michl st.800 × 600 pix130 KiB

EM475002e.jpg
Počátkem jara 1964 provedli v dílnách Praha-Bubny u jednotky EM475.001/02 nový pastelově modrý nátěr, přísně vycházející z nátěru první sériové jednotky EM475.1001/002. Převzato z knihy Od železničních dílen k železničnímu průmyslovému opravárenství.
Sbírka: Ing. Martin Hejl800 × 800 pix251 KiB

EM475001n.jpg
Už od 6.11.1966 natrvalo mimo provoz odstavená jednotka EM475.001/02 (v poslední variantě nátěru, odvozeném od řady EM475.1) stojí na Petrem Dobiášovským kolorovaném černobílém snímku odstavena na nádraží v Běchovicích 23. 2. 1967.
Foto: Ing. Jindřich Bek   1200 × 800 pix336 KiB

EM475002b.jpg
Transport přes pět let neprovozní jednotky EM475.001/02 z ONJ – úvratí přes žst. Praha-Vršovice osob. n. – do libeňského depa byl zachycen v červenci či srpnu 1971 před vjezdovým návěstidlem žst. Praha-Malešice.
Foto: Radim Šnábl   1200 × 770 pix428 KiB

EM475002g.jpg
Nedaleko vjezdového návěstidla stanice Praha-Malešice byl čelní vůz EM475.002 blíže zachycen v rámci převozu do depa v Libni v roce 1973.
Foto: Radim Šnábl   Sbírka: Ivan Šnábl1024 × 640 pix181 KiB

EM475001j.jpg
Ještě začátkem 80. let minulého století postávala zubožená torza obou vozů první technické jednotky v různých zákoutích libeňského depa. Čelní vůz EM475.001 tam byl zachycen 15. 7. 1980.
Foto: Ing. Ivo Mahel   1024 × 710 pix233 KiB

EM475001h.jpg
Po několikaměsíčním osamění byl čelní vůz EM475.001 i s druhým vozem první technické jednotky EM475.001a vyfotografován na jiném místě depa Praha-Libeň 8. 12. 1980.
Foto: Ing. Ivo Mahel   1024 × 670 pix217 KiB

EM475001i.jpg
Bližší pohled na hlavový vůz EM475.001, odstavený v depu Praha-Libeň, byl na pásek kinofilmu zachycen 8. 12. 1980.
Foto: Ing. Ivo Mahel   1024 × 640 pix210 KiB

EM475001g.jpg
Vraky obou vozidel první technické jednotky EM475.001a a EM475.001a na snímku pořízeném v prostoru depa Praha-Libeň 8. 12. 1980.
Foto: Ing. Ivo Mahel   1024 × 660 pix177 KiB

EM475001k.jpg
V době, kdy skupina učňů v depu Praha-Libeň prováděla demontáž zbytků vnitřní výdřevy vozů EM475.001 a EM475.001a před jejich fyzickou likvidací, vznikl tento možná poslední záběr posledních vozidel nesoucích označení řadou EM475.0 - rok 1981.
Foto: Ivo Valent   800 × 600 pix142 KiB

EM475001m.jpg
Zubožené torzo skříně čelního vozu EM475.001 čeká v prostorách libeňského depa na své rozložení - rok 1981.
Foto: Ing. Bohumil Pokorný   Sbírka: Jaroslav Wagner1024 × 680 pix187 KiB


Zobrazeno 23 z celkem 96 dostupných snímků této řady a celkem 13185 fotografií na stránkách.