Sériové stroje řady 830 čísel 002 až 025


830002a.jpg
Na čele vlaku Mos 7007 byl v zastávce Karlovy Vary-Dvory zastižen vůz M262.0002 dne 2. 9. 1981.
Foto: Ladislav Kroul   1024 × 660 pix202 KiB

830004d.jpg
Motorový vlak (v pravém slova smyslu) Os 18708, složený z motorových vozů 830 004-8, 830 044-4 a 830 123-6, přijíždí od Humenného do Prešova 26. 5. 1995.
Foto: Pavel Chomjak   1024 × 640 pix254 KiB

830004b.jpg
Tehdy nejstarší pravidelně provozovaný motorový vůz v celém bývalém Československu, 830 004-8, čeká v prostorách depa Humenné na své další nasazení do služby 29. 4. 1997.
Foto: Vít Sotolář   1024 × 700 pix265 KiB

830004c.jpg
Veterán 830 004-8 se připravoval k dalšímu traťovému výkonu na nádraží v Humenném 20. 8. 1997.
Foto: Ladislav Kroul   1024 × 640 pix172 KiB

830004a.jpg
Na sklonku svého provozu u tehdejších ŽSR byl 830 004-8 vyfotografován v prostoru depa Humenné 13. 10. 2001.
Foto: Vít Sotolář   1024 × 700 pix177 KiB

830005a.jpg
"Dvašestdvojka" M262.0005 byla ještě v době svého pravidelného provozu zachycena na fotografický film ve Zdicích 21. 10. 1985.
Foto: Ladislav Kroul   800 × 600 pix134 KiB

830005b.jpg
Motorový vůz 830 005-5 je dnes nejstarším dochovaným zástupcem své řady v ČR. V průběhu náročné opravy skříně byl vůz vyfotografován v bývalém depu Krnov 19. 6. 2008.
Foto: Aleš Krška   800 × 600 pix149 KiB

830007e.jpg
Ještě do rutinního provozu pravidelně nasazovaný vůz 830 007-1 byl v depu Humenné zastižen 2. 7. 1997.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 670 pix238 KiB

830007a.jpg
Na pohled věkem už dost sešlý "Kredenc" 830 007-1 postával odstaven v prostorách depa Košice 25. 1. 2003.
Foto: Vít Sotolář   1024 × 660 pix213 KiB

830007d.jpg
Vzácní hosté ze Slovenska zavítali v létě 2011 na jinak neveřejnou lokálku mezi Kojetínem a Tovačovem. Kromě vrúteckého "Modrého šípu" M274.004 to byl také muzejní "Dřevák" M262.007 z MDC Bratislava. Oba vozy byly na spoji do Tovačova zachyceny v Lobodicích 14. 8. 2011.
Foto: Michal Boček   1024 × 650 pix248 KiB

830007c.jpg
Na koncové nádraží v Tovačově dorazil zvláštní osobní vlak z Kojetína s postrkovým vozem 830 007-1 dne 14. 8. 2011.
Foto: Michal Boček   1024 × 690 pix226 KiB

830007b.jpg
Prostorem bývalé zastávky Uhřičice-obec provážel bratislavský vůz 830 007-1 osobní vlak z Tovačova do Kojetína 14. 8. 2011.
Foto: Martin Benáček   1024 × 650 pix239 KiB

830010b.jpg
Tehdy už třicetiletý motorák M262.0010 zavítal na hlavní nádraží v Praze 10. 10. 1980.
Foto: Josef Motyčka   Sbírka: Ladislav Kroul1024 × 700 pix212 KiB

830010a.jpg
"Dvašestdvojka" M262.0010 čeká na své další nasazení do provozu v areálu depa Zdice 7. 10. 1984.
Foto: Ladislav Kroul   800 × 600 pix116 KiB

830012c.jpg
Ještě ničím z početné řady M262.0 nevybočující motorový vůz M262.012 se právě chystá odjet z nádraží v Jedlové 29. 3. 1981.
Foto: Josef Motyčka   Sbírka: Ladislav Kroul1024 × 650 pix218 KiB

830012a.jpg
Čerstvě renovovaný muzejní "Kredenc" 830 012-1 se setkal s běžně provozovaným "Orchestrionem" 810 166-9 v depu Mladá Boleslav 3. 2. 2001.
Foto: Zdeněk Brožek   Sbírka: Petr Turek1024 × 660 pix228 KiB

830012b.jpg
Díky horkým červencovým slunečním paprskům se mohl vůz 830 012-1 v celé své kráse předvést návštěvníkům výstavy vozidel v Kořenově 6. 7. 2002.
Foto: Martin Třískala   1024 × 705 pix291 KiB

830012d.jpg
Před staniční budovou ve Dvoře Králové nad Labem se nechal muzejní motorový vůz 830 012-1 vyfotografovat 2. 1. 2004.
Foto: Ladislav Kroul   800 × 600 pix152 KiB

830015a.jpg
Pohled do výrobní haly tehdejších Gottwaldových závodů Královopolská v Brně zachycuje dokončovací práce na motorových vozech M262.015M262.019 - rok 1949.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Rosťa Kolmačka1024 × 700 pix175 KiB

830017a.jpg
V lokomotivním depu Česká Lípa postávala mezi výkony odstavena souprava s motorovým vozem M262.0017 dne 15. 5. 1980.
Foto: Josef Motyčka   Sbírka: Ladislav Kroul1024 × 690 pix169 KiB

830018f.jpg
Čerstvě do unifikovaného nátěru se širokým žlutým pruhem oděný 830 018-8 se účastnil výstavy kolejových vozidel v Hrušovanech nad Jevišovkou 8. 9. 1990.
Foto: Ludvík Bárta   1024 × 690 pix186 KiB

830018a.jpg
Kmenový znojemský vůz 830 018-8 odpočívá mezi výkony v kolejišti tehdejšího LD Břeclav 2. 6. 1991.
Foto: Leoš Tomančák   1024 × 710 pix236 KiB

830018c.jpg
Ve stanici Moravské Budějovice se i po roce 2000 denně setkávaly až tři vozy řad 830 a 831. Snímek zachycuje jedno z řady těchto setkání, kterého byly účastny vozy 831 216-7, 830 045-1 a 830 018-8 dne 23. 6. 2001.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 650 pix184 KiB

830018b.jpg
V době, kdy se pro muzejní zachování předurčený břeclavský vůz 830 018-8 už v běžném provozu téměř neobjevoval, byl tento stroj zachycen v prostoru hodonínského depa, odkud se chystal odvézt správkové vozy 9. 11. 2005.
Foto: Leoš Tomančák   1024 × 650 pix223 KiB

830018h.jpg
Motorový vůz 830 018-8 byl jedním z úplně posledních kolejových vozidel, která zavítala na nádraží ve Ždánicích - tedy do míst, kde už dnes nenajdeme ani koleje, ani staniční budovu, která ještě stojí na tomto snímku z 20. 5. 2006.
Foto: Jan Dostál   1024 × 660 pix210 KiB

830018i.jpg
Před čekárničkou v zastávce Dražůvky na dnes už neexistující trati Uhřice u Kyjova - Ždánice zapózoval objektivům fotoaparátů břeclavský motorový vůz 830 018-8 dne 20. 5. 2006.
Foto: Jan Dostál   1024 × 670 pix194 KiB

830018d.jpg
Už pseudohistorickým označením na čelech "ozdobený" vůz M262.018 se coby vlak Os 24574 připravuje v Břeclavi k odjezdu do Lednice 15. 6. 2006.
Foto: Martin Nesrsta   800 × 600 pix170 KiB

830018e.jpg
Těsně po příjezdu s vlakem Os 24574 z Břeclavi byl "Dřevák" M262.018 vyfotografován na malebném nádražíčku v Lednici 15. 6. 2006.
Foto: Martin Nesrsta   1024 × 670 pix251 KiB

830018j.jpg
Také v kdysi velmi rušné stanici Dubňany na trati z Kyjova do Mutěnic dnes již koleje nenajdeme. Čtyři roky před jejich vytrháním však do Dubňan v roli zvláštního vlaku zavítal motorový vůz M262.018, a to dne 20. 10. 2007.
Foto: Jan Dostál   1024 × 680 pix204 KiB

830018g.jpg
Sice trošku vzdálení, ale přeci jen příbuzní M262.018 a M131.1463 se na nádraží v Lednici setkali 22. 8. 2009.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 660 pix295 KiB

830020a.jpg
Motorové vozy 830 a 831 občas zastupovaly řadu 810 na mezinárodních "pendlech" mezi Hodonínem a slovenskou Holíčí. Vůz 830 020-4 se takto v Hodoníně připravoval na nedlouhou cestu na Slovensko za časného rána 25. 2. 1993.
Foto: Leoš Tomančák   1024 × 640 pix213 KiB

830021a.jpg
"Dřevák" 830 021-2 byl při posunu zachycen na hlavním nádraží v Brně - rok 1992.
Sbírka: Aleš Krška800 × 600 pix137 KiB


Zobrazeno 32 z celkem 286 dostupných snímků této řady a celkem 13185 fotografií na stránkách.