Sériové stroje T678.0 čísel 008 až 012


775008m.jpg
V areálu dílen ŽOS Nymburk čekal "Pomeranč" T678.0008 na provedení revizní opravy 2. 6. 1982.
Foto: Josef Motyčka   1200 × 800 pix338 KiB

775008b.jpg
Stroj T678.0008 se po dokončení revize v nymburských dílnách připravuje k odjezdu zpět na Slovensko 12. 2. 1986.
Foto: Josef Motyčka   800 × 600 pix145 KiB

775008d.jpg
Ve stanici Šalková čeká lokomotiva T678.0008 na povolení k odjezdu s nákladním vlakem do Slovenské Lupče - rok 1986.
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: MDC-ŽSR Bratislava800 × 600 pix153 KiB

775008k.jpg
Opečovávaný stroj T678.0008 čekal v depu Zvolen na své další nasazení do provozu 13. 9. 1987.
Foto: Ladislav Havránek   1200 × 800 pix372 KiB

775008l.jpg
Obrázek, který nebylo možné pořídit nikde jinde na světě - depo plné "Pomerančů" (na snímku stroje T679.0001, T679.0006 a T678.0008) zachycuje snímek pořízený ve Zvolenu 13. 9. 1987.
Foto: Ladislav Havránek   1500 × 997 pix602 KiB

775008e.jpg
V dnes už pouze dvoukolejném, tehdy však ještě tříkolejném předávacím kolejišti pro vlečky Biotiky a různých skladů u stanice Slovenská Lupča byla vzorně udržovaná lokomotiva T678.0008 zachycena na jaře 1988.
Foto: Ing. Aleš Bílek   1200 × 770 pix401 KiB

775008g.jpg
Nablýskaná T678.0008 posunovala s mimořádným rychlíkem z NDR na nádraží v Banské Bystrici na jaře 1988. V pozadí lze vidět rozestavěné, ale nikdy nedokončené tzv. "nové" autobusové nádraží.
Foto: Ing. Aleš Bílek   1200 × 790 pix400 KiB

775008f.jpg
S mimořádným rychlíkem z NDR, složeným z legendárních lůžkových vozů společnosti Mitropa, posunuje T678.0008 v žst. Banská Bystrica také na tomto snímku z jara 1988.
Foto: Ing. Aleš Bílek   1200 × 760 pix432 KiB

775008j.jpg
Na jaře 1989 byla opečovávaná 775 008-6 zvěčněna při odevzdávání a přebírání zátěže v předávacím kolejišti žst. Šalková. V pozadí je patrná vlečková "Karkulka" z cementárny Banská Bystrica s vozy Raj. Vlečka (ač prakticky nepoužívaná) sice dodnes existuje, avšak cementárna i s její nákladní lanovkou definitivně zmizela v propadlišti dějin.
Foto: Ing. Aleš Bílek   1200 × 760 pix380 KiB

775008h.jpg
Na postrku uceleného vlaku (složeného z vozů Sav) pro písek z lomu Diviaky byla nově natřená 775 008-6 zachycena v žst. Uľanka na jaře 1989. V pozadí je patrná turnusová "Ťapka" ř. 721, obsluhující dnes už nepoužívanou vlečku Harmaneckých papíren.
Foto: Ing. Aleš Bílek   1200 × 870 pix545 KiB

775008i.jpg
Na postrku manipulačního vlaku byla na jaře 1989 zachycena lokomotiva 775 008-6 v žst. Banská Bystrica.
Foto: Ing. Aleš Bílek   1200 × 810 pix462 KiB

775008c.jpg
Atypicky natřený stroj 775 008-6 zajíždí do tunelu u Čremošného 2. 8. 1989.
Foto: Michal Chmulík   800 × 600 pix137 KiB

775008a.jpg
"Skorounifikovaným" novým nátěrem se na konci svého provozu mohla pochlubit lokomotiva 775 008-6; nátěr si vyhotovily lokomotivní čety vlastními silami - depo Zvolen 14. 8. 1989.
Foto: Zdeněk Nantl   800 × 600 pix113 KiB

775009b.jpg
V novotou ještě vonícím laku se stroj T678.0009 vyhřívá na točně v depu Nymburk 13. 10. 1986.
Foto: Josef Motyčka   1024 × 670 pix173 KiB

775009c.jpg
Už neprovozní "Pomeranč" T678.0009 čeká na další dny své existence v prostoru depa Zvolen - pravděpodobně rok 1988.
Foto: Jan Síbrt   Sbírka: Ladislav Kroul800 × 600 pix140 KiB

775009e.jpg
Na nádraží v Popradě asistoval stroj 775 009-4 při výlukových pracech 18. 7. 1990.
Foto: Jan Novotný   1200 × 800 pix294 KiB

775009a.jpg
V čele "kolony smrti", tvořené lokomotivami T679.0009, T678.0004, T679.0022 a T679.0014, stál v Nových Zámcích odstaven stroj T678.0009 dne 3. 2. 1992.
Foto: Zdeněk Nantl   800 × 600 pix76 KiB

775009d.jpg
Zubožený vrak kdysi pěkné lokomotivy 775 009-4 čekal na svůj konec v prostoru depa Nové Zámky ještě 27. 7. 1994.
Foto: Ing. Ivan Kolář   1200 × 790 pix444 KiB

775010p.jpg
Čerstvě po dílenské opravě spojené s nátěrovou obnovou čeká T678.0010 v prostoru depa Nymburk na převoz zpět na Slovensko 5. 8. 1980.
Foto: Josef Motyčka   800 × 600 pix115 KiB

775010h.jpg
Strojovou jízdu "Cé-nul" T678.0010 a T678.0007 zachytil objektiv fotoaparátu u Píly 12. 5. 1988.
Foto: Zdeněk Nantl   1200 × 790 pix540 KiB

775010l.jpg
Těžký smíšený nákladní vlak postrkuje stroj T678.0010 po trati u Kriváně 13. 5. 1988.
Foto: Zdeněk Nantl   800 × 600 pix149 KiB

775010d.jpg
Ve stanici Kriváň se postrkové stroje T678.0010 a T678.0012 setkaly 13. 5. 1988.
Foto: Zdeněk Nantl   800 × 600 pix95 KiB

775010c.jpg
O pár okamžiků později se oba "Pomeranče" T678.0010 a T678.0012 spojily do tandemu - Kriváň 13. 5. 1988.
Foto: Zdeněk Nantl   800 × 600 pix94 KiB

775010i.jpg
Doslova portrétový snímek stroje T678.0010 byl pořízen u Píly 13. 5. 1988.
Foto: Zdeněk Nantl   1200 × 800 pix438 KiB

775010j.jpg
Lokomotiva T678.0010 a na voze za ní ruský autojeřáb KrAZ-257 projíždí po trati u Píly 13. 5. 1988.
Foto: Zdeněk Nantl   1200 × 780 pix444 KiB

775010k.jpg
"Cé-nula" T678.0010 postrkuje nákladní vlak tažený "Sergejem" úsekem trati u Píly 4. 8. 1988.
Foto: Zdeněk Nantl   1200 × 820 pix518 KiB

775010g.jpg
Taktéž nedaleko Píly vznikl tento záběr stroje T678.0010 vracejícího se od postrku 4. 8. 1988.
Foto: Zdeněk Nantl   800 × 600 pix141 KiB

775010o.jpg
Těsně před vjezdem do vrcholové stanice Kriváň byla na postrku Pn vlaku z Lovinobaně zdokumentována lokomotiva T678.0010 dne 28. 6. 1987.
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: MDC-ŽSR Bratislava800 × 600 pix173 KiB

775010e.jpg
"Pomeranč" T678.0010 byl se symbolem svého domova, Zvolenským hradem vyfotografován 30. 1. 1991.
Foto: Zdeněk Nantl   800 × 600 pix100 KiB

775010f.jpg
Už dost zašlý, ale plně provozní stroj T678.0010 zastavil na hranici depa Zvolen 30. 1. 1991.
Foto: Zdeněk Nantl   800 × 600 pix126 KiB

775010q.jpg
Na podzim roku 1991 byl stroj 775 010-2 podroben vyvazovací opravě, při níž dostal unifikovaný nátěr se širokým žlutým pruhem. Ten předvádí na snímku z Lučence ze dne 18. 12. 1991.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix84 KiB

775010n.jpg
V novém unifikovaném nátěru sloužila 775 010-2 ještě tři roky. Těsně před odjezdem do postrkové služby byla zastižena v depu ve Fiľakovu 11. 11. 1992.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix101 KiB

775010a.jpg
Lokomotiva 775 010-2 prováží těžký uhelný vlak po trati u Podkriváně 23. 9. 1993.
Foto: Jiří Novák   800 × 600 pix188 KiB

775010b.jpg
Stroj 775 010-2 byl jedním z úplně posledních provozovaných "Pomerančů". Na postrku uhelného vlaku byl u Podkriváně zastižen 8. 10. 1993.
Foto: Jiří Novák   800 × 600 pix162 KiB

775010m.jpg
I mohutný a silný "Sergej" 781 175-5 potřeboval cestou ke Kriváni pomoc – a tak mu s těžkým vlakem pomáhal nejen přípřežní stroj 775 010-2, ale na postrku také 775 005-2 dne 27. 10. 1993.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix142 KiB

775012m.jpg
Ještě ve svém prvním červeném unifikovaném nátěru dorazila postrková lokomotiva T678.0012 do stanice Kriváň 27. 8. 1984.
Foto: Ivo Valent   800 × 600 pix132 KiB

775012_h.jpg
Ve stanici Lučenec byl stroj T678.0012 zachycen na postrku nákladního vlaku 16. 8. 1986.
Foto: Ladislav Havránek   1200 × 800 pix280 KiB

775012i.jpg
Na konci uceleného vlaku s uhlím byla nedaleko Píly vyfotografována "Cé-nula" T678.0012 dne 12. 5. 1988.
Foto: Zdeněk Nantl   1200 × 800 pix533 KiB

775012l.jpg
Stejný stroj projíždí stejným úsekem trati při svém návratu od postrku 12. 5. 1988.
Foto: Zdeněk Nantl   1200 × 800 pix552 KiB

775012e.jpg
Při pohledu na tento snímek lokomotivy T678.0012 na trati u Píly asi většinu z nás napadne, že bez "Pomerančů" to už není na slovenských podhorských tratích to, co bývalo - snímek je z 13. 5. 1988.
Foto: Zdeněk Nantl   1200 × 820 pix472 KiB

775012h.jpg
Také o rok později se na dvoukojece u Píly rozléhalo dunění osmiválce stroje T678.0012, který tu byl na postrku nákladního vlaku zachycen 12. 5. 1989.
Foto: Zdeněk Nantl   1200 × 800 pix418 KiB

775012f.jpg
Opět na trati u Píly vznikl tento krásný záběr postrkové lokomotivy T678.0012, a to dne 14. 8. 1989.
Foto: Zdeněk Nantl   1200 × 780 pix513 KiB

775012g.jpg
Vlak tažený "Sergejem" postrkuje po trati nedaleko Píly "Cé-nula" T678.0012 dne 24. 7. 1990.
Foto: Zdeněk Nantl   1200 × 820 pix565 KiB

775012j.jpg
Po přeloženém úseku trati u Píly se stroj T678.0012 vrací od postrku 24. 7. 1990.
Foto: Zdeněk Nantl   1200 × 800 pix512 KiB

775012k.jpg
V novém unifikovaném nátěru se širokým žlutým pruhem byla 775 012-8 zastižena v Lovinobani ve společnosti stroje 770 018-0 dne 26. 8. 1992.
Foto: Zdeněk Nantl   1200 × 800 pix572 KiB

775012c.jpg
Na postrku nákladního vlaku stála 775 012-8 ve stanici Lovinobaňa 13. 5. 1993.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix141 KiB

775012_b.jpg
Ještě červený mohykán T678.0012 byl u přesuvny depa Zvolen zdokumentován 20. 6. 1995.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 800 pix383 KiB

775012_g.jpg
Rok po skončení své aktivní služby (a pravidelného provozu "Pomerančů" vůbec) byl stroj T678.0012 ještě před započetím jeho opravy pro muzejní provoz zachycen v depu Zvolen 4. 7. 1997.
Foto: Daniel Pavlíček   1200 × 800 pix450 KiB

775012b.jpg
Krátce po opravě spojené se získáním statutu "muzejní lokomotivy" se T678.0012 společně se strojem T679.0019 představuje ve stanici Harmanec-jaskyňa 7. 8. 1998.
Foto: Michal Borský   800 × 600 pix168 KiB

775012_a.jpg
V novotou zářícím oranžovém nátěru se (nově) muzejní veterán T678.0012 prezentoval v depu ve Zvolenu 12. 8. 1998.
Foto: David Prause   1200 × 800 pix403 KiB

775012d.jpg
V čele pravidelného manipulačního vlaku odjížděla z Přerova do Olomouce mimořádně lokomotiva T678.0012 dne 16. 9. 2001.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 680 pix250 KiB

775012o.jpg
O více než půl dne později (a se značným zpožděním) pak T678.0012 přijela z Olomouce zpět do Přerova 16. 9. 2001.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 710 pix248 KiB

775012u.jpg
"Pomeranče" T678.0012 a T679.0019 pózovaly před objektivy fotoaparátů v předvečer druhého dne fotoakce "Pomeranče 2006" v depu ve Zvolenu dne 13. 5. 2006.
Foto: Vít Blahovec   1200 × 800 pix292 KiB

775012a.jpg
Ve stanici Medzibrod zastavil "Pomeranč" T678.0012 se zvláštním vlakem pro fotografy 14. 5. 2006.
Foto: Vít Blahovec   1200 × 830 pix505 KiB

775012t.jpg
Tandem oranžových velikánů T678.0012 a T679.0019 se blíží se zvláštním vlakem od Vrútek ke stanici Horná Štubňa 14. 5. 2006.
Foto: Vít Blahovec   1200 × 800 pix514 KiB

775012v.jpg
"Pomeranč" T678.0012 opouští se zvláštním vlakem pro fotografy stanici Slovenská Ľupča ve směru na Brezno 14. 5. 2006.
Foto: Vít Blahovec   1200 × 800 pix344 KiB

775012w.jpg
Stroj T678.0012 se v čele zvláštního vlaku blíží sérií oblouků do zastávky Brusno Kúpele dne 14. 5. 2006.
Foto: Vít Blahovec   1200 × 800 pix492 KiB

775012x.jpg
Se zvláštním vlakem vypraveným v rámci akce "Pomeranče 2006" byl stroj T678.0012 zachycen na trati u Lučatína 14. 5. 2006.
Foto: Vít Blahovec   1200 × 800 pix416 KiB

775012y.jpg
Ve stanici Medzibrod zastavil stroj T678.0012 se zvláštním vlakem vypraveným v rámci akce "Pomeranče 2006" dne 14. 5. 2006.
Foto: Vít Blahovec   1200 × 830 pix399 KiB

775012z.jpg
Šestinápravové oranžové legendy T678.0012 a T679.019 byly při posunu zachyceny ve stanici Harmanec Jaskyňa 14. 5. 2006.
Foto: Vít Blahovec   1200 × 870 pix631 KiB

775012q.jpg
Lokomotivu 742 393-2 u zastávky Praha-Smíchov severní nástupiště minul zvláštní vlak vedený "Pomerančem" T678.0012 dne 24. 6. 2006.
Foto: David Prause   1200 × 790 pix465 KiB

775012_i.jpg
Na nádraží v Tišnově zavítal "Pomeranč" T678.0012 díky zdejším Slavnostem Pernštejnského panství 4. 7. 2009.
Foto: Martin Třískala   1200 × 800 pix417 KiB

775012p.jpg
Tandem motorových legend T678.0012 a M61.001 MÁV projíždí se zvláštním vlakem dnes už neexistujícím traťovým úsekem Mezno - Střezimíř 21. 9. 2019.
Foto: David Prause   1200 × 800 pix454 KiB

775012n.jpg
Muzejní krasavice T678.0012 byla v čele vlaku Os 31265 Zvolen os. st. - Fiľakovo zachycena u Píly v rámci jízdy při oslavách 150. výročí Severní uherské dráhy 7. 8. 2021.
Foto: Rado Mojžiš   1200 × 760 pix503 KiB

775012_c.jpg
Traťovým úsekem Bujakovo zastávka - Gašparovo provážel stroj T678.0012 soupravu zvláštního vlaku dne 29. 7. 2022.
Foto: Martin Malý   1200 × 800 pix491 KiB

775012_d.jpg
Ve stanici Mlynky zastavil zvláštní vlak vedený "Pomerančem" T678.0012 dne 29. 7. 2022.
Foto: Martin Malý   1200 × 800 pix593 KiB

775012_f.jpg
Stejný zvláštní vlak s lokomotivou T678.0012 v čele byl 29. 7. 2022 zachycen také v traťovém úseku Lučatín - Medzibrod.
Foto: Martin Malý   1200 × 800 pix650 KiB

775012r.jpg
Na srazu šestinápravových motorových legend v Lužné u Rakovníka se kromě jiných prezentoval také "Pomeranč" T678.0012 dne 9. 10. 2022.
Foto: David Prause   1200 × 800 pix445 KiB

775012s.jpg
Slovenské motorové "šestikolky" T678.0012 a T679.1312 byly v muzejním depu v Lužné u Rakovníka bok po boku vyfotografovány 9. 10. 2022.
Foto: David Prause   1200 × 790 pix489 KiB

775012_e.jpg
Zvláštní vlak vedený "Pomerančem" T678.0012 a se 749 008-9 na postrku byl v úseku Kačice - Stochov zachycen 9. 10. 2022.
Foto: Martin Malý   1200 × 800 pix437 KiB


Zobrazeno 70 z celkem 169 dostupných snímků této řady a celkem 13230 fotografií na stránkách.