Sériové stroje řady 754 čísel 040 až 049


754040g.jpg
"Čtyřka" T478.4040 byla na příjezdu do Kralup nad Vltavou zachycena v roce 1982.
Foto: Zdeněk Pacholík   1200 × 790 pix481 KiB

754040b.jpg
Lokomotiva 754 040-4 přijíždí s osobním vlakem do Kralup nad Vltavou - květen 1995.
Foto: Ing. František Bartoš   800 × 600 pix125 KiB

754040d.jpg
Přestože služba v nákladní vozbě řadě "Čtyřkám" nikdy moc neseděla, musely i tu občas zastat. 754 040-4 přijela na postrku uhelného vlaku do Kadaně 1. 6. 1998.
Foto: Ladislav Fric   800 × 600 pix148 KiB

754040a.jpg
Už valašskomeziříčská 754 040-4 čeká v Kojetíně na povolení k odjezdu s manipulačním "vlakem" do Tovačova 18. 12. 2002.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 700 pix213 KiB

754040f.jpg
Pod kulisou dolu Alexandr v Ostravě-Kunčicích brzdí lokomotiva 754 040-4 se svým vlakem do stejnojmenné zastávky 25. 11. 2006.
Foto: Vít Blahovec   1024 × 680 pix233 KiB

754040e.jpg
Před dnes už nestojícím cukrovarem v Kojetíně se stroj 754 040-4 chystá k odjezdu do Kroměříže 9. 4. 2007.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 700 pix351 KiB

754040c.jpg
Poblíž zastávky Čeladná byla 754 040-4 s vlakem Os 3122 vyfotografována 5. 3. 2012.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 680 pix264 KiB

754041a.jpg
Lokomotiva T478.4041 zastavila s osobním vlakem na nádraží ve Svitavách 22. 10. 1984.
Foto: Ladislav Kroul   800 × 600 pix133 KiB

754041f.jpg
Svým jedinečným modro-stříbrným nátěrem proslulá "Čtyřka" 754 041-2 se představuje na snímku pořízeném v Brně na hlavním nádraží - rok 1994.
Foto: Aleš Soška   1024 × 690 pix217 KiB

754041c.jpg
Brněnská krasavice 754 041-2 zastavila s vlakem Sp 1730 do Brna v Nezamyslicích 7. 2. 1994.
Foto: Jan Novotný   1024 × 650 pix217 KiB

754041b.jpg
V čele spěšného vlaku Frýdek-Místek - Brno projíždí 754 041-2 traťovým úsekem Postoupky - Bezměrov 2. 10. 1999.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 680 pix241 KiB

754041d.jpg
Po opravě ve Valašském Meziříčí v roce 2003 dostal stroj 754 041-2 nový lak v provedení podobném tomu před opravou. Snímek stroj zachycuje na hlavním nádraží v Brně 30. 8. 2003.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 700 pix274 KiB

754041h.jpg
Vzhledově perfektní 754 041-2 projíždí s vlakem R 667 romantickým úsekem trati u Kralic nad Oslavou 20. 9. 2003.
Foto: Petr Kapoun   1024 × 730 pix272 KiB

754041i.jpg
V čele "hrbatého" vlaku Os 4816 projíždí 754 041-2 po trati mezi Zastávkou u Brna a Vysokými Popovicemi 22. 3. 2010.
Foto: Pavel Dokoupil   1200 × 800 pix468 KiB

754041g.jpg
V posledních dnech existence mechanických návěstidel v Janovicích nad Úhlavou vznikl jejich společný záběr s vlakem taženým strojem 754 041-2 dne 1. 8. 2015.
Foto: Michal Beck   1024 × 710 pix349 KiB

754041e.jpg
Okolo dosluhujícího mechanického návěstidla v Nýrsku provážela původně brněnská 754 041-2 rychlík z Prahy do Železné Rudy 1. 8. 2015.
Foto: Michal Beck   1024 × 680 pix270 KiB

754042c.jpg
V době, kdy ještě nebyla kompletně elektrizována trať do Brna, čeká 754 042-0 v Přerově na povolení k odjezdu s brněnským rychlíkem 25. 11. 1993.
Foto: Jiří Doležel   800 × 600 pix137 KiB

754042d.jpg
Modro-bílá krasavice 754 042-0 posunuje po hlavním nádraží v Brně - únor 1994.
Foto: Zdeněk Fišer   800 × 600 pix113 KiB

754042g.jpg
Dvouhlavý vlak, vedený "Brejlovcem" 754 042-0, projíždí s vlakem Os 4708 kolem hradla Dlouhá 10. 7. 1997.
Foto: Petr Kapoun   800 × 600 pix163 KiB

754042f.jpg
S vlakem R 664 vjíždí 754 042-0 do lesního zářezu trati u Rapotic 30. 3. 2002.
Foto: Martin Třískala   800 × 600 pix252 KiB

754042b.jpg
Modelářský pohled na lokomotivu 754 042-0 byl pořízen ve skalním zářezu u Jihlavy 12. 6. 2002.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 690 pix368 KiB

754042a.jpg
Nedaleko Želechovic nad Dřevnicí vznikl tento snímek nákladního vlaku s "Brejlovcem" 754 042-0 v čele a "Bucharem" 742 025-0 v závěsu 13. 7. 2007.
Foto: Aleš Krška   800 × 600 pix186 KiB

754042e.jpg
Odpolední rychlík do Prahy odvážel z Luhačovic stroj 754 042-0 dne 30. 6. 2008.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 670 pix240 KiB

754042h.jpg
S vlakem Os 9055 Praha hl.n. - Vrané nad Vltavou - Čerčany byla 754 042-0 vyfotografována u Kamenného Přívozu 20. 3. 2021.
Foto: Ladislav Krejčí   1200 × 820 pix635 KiB

754043b.jpg
Ještě červeno-žlutá 754 043-8 posunovala po hlavním nádraží v Brně 5. 3. 1997.
Foto: Ladislav Kroul   800 × 600 pix162 KiB

754043c.jpg
"Čtyřka" 754 043-8 projíždí se Sp 1676 zářezem trati u Radňovic 1. 5. 2002.
Foto: Petr Kapoun   1024 × 720 pix284 KiB

754043a.jpg
S rychlíkem do Jihlavy byl zeleno-šedý stroj 754 043-8 vyfotografován v traťovém úseku Troubsko - Střelice 23. 9. 2007.
Foto: Petr Martinek   1024 × 630 pix257 KiB

754043d.jpg
Díky neschopnosti červené 754 062-8 a následnému více jak čtyřhodinovému zpoždění bylo možno vyfotografovat ranní soupravu "pater" i s přípřeží lokomotivou 754 043-8 na mostě přes Chvojnici mezi Kralicemi a Rapoticemi 11. 5. 2015.
Foto: Martin Benáček   1024 × 680 pix339 KiB

754044e.jpg
S jedním z křižujících se rychlíků projíždí stanicí Němčice nad Hanou lokomotiva T478.4044 dne 15. 4. 1988.
Foto: Mojmír Leštinský   800 × 600 pix150 KiB

754044d.jpg
V době končící vlády "Brejlovců" na trati Přerov - Brno zastavil v Chropyní s osobním vlakem stroj 754 044-6 v lednu roku 1994.
Foto: Zdeněk Fišer   800 × 600 pix111 KiB

754044g.jpg
Stroj 754 044-6 posunuje mezi výkony na brněnské trati po hlavním nádraží v Jihlavě 4. 5. 2002.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 700 pix232 KiB

754044c.jpg
Brněnská stálice 754 044-6 odvážela z Jihlavy rychlík do Brna 4. 5. 2002.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 690 pix327 KiB

754044f.jpg
V hodinové pauze mezi jízdami s rychlíky se na nádraží v Luhačovicích sluní lokomotiva 754 044-6 dne 20. 6. 2007.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 650 pix227 KiB

754044a.jpg
Stroj 754 044-6 odjíždí s jedním z lázeňských rychlíků (složeným tehdy z bohumínských vozů Beer) z Luhačovic 21. 6. 2007.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 660 pix233 KiB

754044h.jpg
V čele R 668 "Junák" byla 754 044-6 zachycena u Bítovčic 2. 7. 2010.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 680 pix305 KiB

754044b.jpg
Pestrobarevný Os 4805 převáží 754 044-6 přes most mezi Náměští a Kralicemi nad Oslavou 2. 8. 2010.
Foto: Pavel Dokoupil   1200 × 780 pix496 KiB

754045a.jpg
Ještě v červeno-žlutém unifiku byl stroj 754 045-3 zastižen na hlavním nádraží v Brně - rok 1993.
Foto: Aleš Soška   1024 × 710 pix230 KiB

754045d.jpg
Brněnská krasavice 754 045-3 prováží Chropyní rychlík z Přerova začátkem roku 1996.
Foto: Zdeněk Fišer   800 × 600 pix106 KiB

754045f.jpg
Lokomotiva 754 045-3 pózuje s vlakem Os 4813 před nezaměnitelnou kulisou Okříšek 25. 1. 2000.
Foto: Petr Kapoun   1024 × 730 pix202 KiB

754045e.jpg
Jedním z mála míst vhodných pro fotografování mezi zastávkou Bítovčice a stanicí Luka nad Jihlavou projíždí 754 045-3 s osobním vlakem 7. 5. 2003.
Foto: Tomáš Orlík   800 × 600 pix190 KiB

754045c.jpg
"Bleskáč" 754 045-3 rozjíždí v Luhačovicích rychlík ku Praze 18. 6. 2007.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 670 pix255 KiB

754045b.jpg
Do cíle své cesty, Luhačovic, se s rychlíkem z Prahy blíží stroj 754 045-3 dne 19. 6. 2007.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 670 pix244 KiB

754045g.jpg
Na vlak Os 8114 nasazená 754 045-3 projíždí po trati u Pěkné nedaleko Volar 19. 7. 2013.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 680 pix269 KiB

754046c.jpg
Zimní krajinou u Chropyně uhání s brněnským rychlíkem stroj 754 046-1 počátkem roku 1996.
Foto: Zdeněk Fišer   800 × 600 pix112 KiB

754046d.jpg
Právě elektrizovaným úsekem trati Letovice – Březová nad Svitavou projíždí po nesprávné koleji stroj 754 046-1 dne 14. 6. 1997.
Foto: Vladimír Toma   800 × 600 pix162 KiB

754046a.jpg
"Brejlovec" 754 046-1 se v 90. letech od ostatních nápadně odlišoval světlejším odstínem červené. Na hlavním nádraží v Brně byl zdokumentován 27. 8. 1999.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 700 pix306 KiB

754046b.jpg
S vlakem Sp 1662 se lokomotiva 754 046-1 blíží k Rapoticím 13. 12. 2003.
Foto: Jakub Sigmund   800 × 600 pix120 KiB

754046e.jpg
Díky napěťové výluce bylo možné vyfotografovat "Brejlovce" 754 046-1 v traťovém úseku Luleč - Komořany 15. 4. 2007.
Foto: Petr Martinek   1024 × 635 pix209 KiB

754046g.jpg
"Nurek" 754 046-1, jak říkají polští fanoušci lokomotivám 754, se setkal s modernizovaným strojem PKP Cargo ST45-014 ve stanici Stare Juchy při své cestě s vlakem TLK 45109 "Rybak" dne 10. 9. 2014.
Foto: Vít Blahovec   1024 × 680 pix280 KiB

754046h.jpg
Stroj 754 046-1 v čele vlaku TLK 54109 opouští stanici Giźycko. V travním porostu vlevo je schovaná opuštěná trať do Orzysze a vpravo do stanice Kruklanki. Snímek je ze dne 10. 9. 2014.
Foto: Vít Blahovec   1024 × 680 pix242 KiB

754046f.jpg
Vlak TLK 54109 "Pojezierze" je veden napříč oblastí Mazur, územím tisíců jezer a také oblastí, kterou si vybral Adolf Hitler pro stavbu Vlčího doupěte. Stroj 754 046-1 byl zvěčněn poblíž zastávky Martiany dne 11. 9. 2014.
Foto: Vít Blahovec   1024 × 680 pix261 KiB

754047c.jpg
V čele rychlíku se zánovními vozy Bmee se na "Podkrušnohorské magistrále" představuje lokomotiva 754 047-9 u Vojkovic nad Ohří - rok 1989.
Foto: Ing. Jaroslav Kocourek   Sbírka: Ing. Ondřej Řepka1024 × 720 pix364 KiB

754047b.jpg
V čele rychlíku stojí 754 047-9 připravena k odjezdu na nádraží v domovském Chomutově 31. 5. 1996.
Foto: Petr Kapoun   800 × 600 pix154 KiB

754047a.jpg
Na konečné v Tovačově stojí po boku starého vodního jeřábu připravena k odjezdu do Kojetína lokomotiva 754 047-9 dne 23. 5. 2002.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 690 pix275 KiB

754047e.jpg
Jeden z úplně posledních výskytů řady 754 na trati do Tovačova - poslední "Čtyřka" ČD na závěskách, 754 047-9, přijíždí se štěrkem ze Skašova do Kojetína 30. 8. 2007.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 660 pix234 KiB

754047d.jpg
Roli mobilního zdroje elektrické energie plnící "Brejlovec" 754 047-9 stanul po boku "Esa" 363 035-7 na veletrhu Czech Raildays v Ostravě 17. 6. 2009.
Foto: Martin Třískala   1024 × 690 pix234 KiB

754047g.jpg
Čerstvě ve Zvolenu zgenerálkovaný stroj 754 047-9 byl s vlakem R 660 zastižen mezi Střelicemi a zastávkou Omice 24. 3. 2022.
Foto: Pavel Dokoupil   1200 × 800 pix473 KiB

754047f.jpg
Nablýskaná 754 047-9 rozjíždí v Tetčicích osobní vlak do Třebíče 11. 5. 2022.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 770 pix462 KiB

754048f.jpg
Smíšený nákladní vlak prováží T478.4048 po trati Praha - Děčín 16. 5. 1981.
Foto: Ivan Šnábl   1024 × 680 pix213 KiB

754048c.jpg
Rychlík s tehdy ještě obvyklým poštovním vozem za lokomotivou 754 048-7 zastavil v Lužné u Rakovníka 18. 7. 1996.
Foto: Ladislav Fric   800 × 600 pix131 KiB

754048d.jpg
Ještě plzeňská 754 048-7 odjíždí s rychlíkem právě z Plzně 2. 7. 1997.
Foto: Ladislav Kroul   800 × 600 pix207 KiB

754048e.jpg
Téměř na konečné lokálky v Ostravici byl v čele "poschoďáku" zastižen stroj 754 048-7 s "Bertou" 749 251-5 na postrku 21. 1. 2001.
Foto: Petr Kapoun   800 × 600 pix150 KiB

754048b.jpg
Lokomotiva 754 048-7 zavítala během svého nedlouhého působení na severní Moravě do Kojetína jen párkrát. Jedna z těchto návštěv se udála 10. 2. 2001.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 670 pix313 KiB

754048a.jpg
Barevně nezaměnitelná 754 048-7 prováží vlak R 1167 po trati u Rynoltic 29. 11. 2011.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 680 pix255 KiB

754049f.jpg
Nezaměnitelnou scenérií poblíž zastávky Roztoky-Žalov projížděla T478.4049 se svým vlakem 20. 6. 1982.
Foto: Ivan Šnábl   1024 × 680 pix283 KiB

754049a.jpg
Ještě zachovalá a využívaná trať do Kyselky dává jasně znát, že tento záběr osobního vlaku s lokomotivou 754 049-5 vznikl u Vojkovic nad Ohří - rok 1995.
Foto: Bohdan Ociepka   800 × 600 pix254 KiB

754049b.jpg
Nedaleko Nesovic na Vlárské dráze byl s osobním vlakem zdokumentován "Brejlovec" 754 049-5 dne 20. 7. 2007.
Foto: Aleš Krška   800 × 600 pix159 KiB

754049e.jpg
Novým barevným nátěrem opatřená 754 049-5 se na hlavním nádraží v Brně připravuje k odjezdu s vlakem R 666 do Jihlavy 10. 10. 2008.
Foto: Martin Třískala   1024 × 680 pix244 KiB

754049d.jpg
Do jednoho z nejelegantnějších "brejlovcových" nátěrů oděná 754 049-5 byla s vlakem Sp 1751 vyfotografována u Nemotic 2. 8. 2010.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 680 pix294 KiB

754049c.jpg
"Bleskáč" 754 049-5 posunoval po hlavním nádraží v Brně 20. 11. 2012.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 710 pix260 KiB


Zobrazeno 70 z celkem 550 dostupných snímků této řady a celkem 13145 fotografií na stránkách.