Lokomotiva TA436.0501


718501e.jpg
Prototyp ET459.0501 byl při prvních zkouškách vyfotografován na zkušebním okruhu v Cerhenicích - rok 1986.
Foto: Ing. Bohumil Skála   800 × 600 pix210 KiB

718501i.jpg
Původní podobu "Hybrida" ET459.0501 (budoucí 718 501-0) velmi dobře vystihuje tento záběr ze zkušebního okruhu u Cerhenic - rok 1986.
Foto: Ing. Bohumil Skála   800 × 600 pix164 KiB

718501_a.jpg
V rámci zkoušek si ET459.0501 zajezdila po zkušebním okruhu u Cerhenic i s mohutným osminápravovým "Čmelákem" typu ČME 5 - rok 1986.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1024 × 710 pix250 KiB

718501_b.jpg
Ještě s původním umístěním houkaček, ale již s označením TA436.0501 stojí "Hybrid" na vlečce ČKD v Praze - rok 1987.
Foto: Ing. Bohumil Skála   800 × 600 pix175 KiB

718501s.jpg
Právem předpokládaná "posunovací lokomotiva budoucnosti", TA436.0501, je právě přesouvána na vlečce výrobního závodu ČKD 5. 6. 1987.
Foto: Ivan Šnábl   Sbírka: Josef Motyčka800 × 600 pix135 KiB

718501t.jpg
Prototyp TA436.0501 v roli účastníka posunu na vlečce ČKD Praha 5. 6. 1987.
Foto: Ivan Šnábl   Sbírka: Josef Motyčka800 × 600 pix162 KiB

718501g.jpg
Stroj TA436.0501 stojí vystaven na vlečce ČKD v Praze 5. 6. 1987.
Foto: Ing. Ivo Mahel   800 × 600 pix116 KiB

718501_g.jpg
Další výstava, které se stroj TA436.0501 jako technická novinka zúčastnil, byla výstava ve vozební stanici Praha-Bubny konaná 22. 6. 1988.
Foto: Jan Novotný   1024 × 670 pix266 KiB

718501j.jpg
Ve společnosti strojů T448.0735 a T457.0016 se TA436.0501 prezentovala na výstavě v depu Praha-Bubny 18. 7. 1988.
Foto: Ing. Bohumil Skála   800 × 600 pix179 KiB

718501c.jpg
Prototyp TA436.0501 byl na začátku provozního ověřování u ČSD zdokumentován při posunu v Olomouci 28. 7. 1988.
Foto: Ing. Bohumil Skála   800 × 600 pix200 KiB

718501k.jpg
"Hybrid" posunuje ve stanici Olomouc hl.n. dne 28. 7. 1988.
Foto: Ing. Bohumil Skála   800 × 600 pix169 KiB

718501_c.jpg
Stroj TA436.0501 se v roli výstavního exponátu objevil mimo jiné i na výstavě v Ostravě konané 3. 9. 1988.
Foto: Ing. Jiří Adamovský   1024 × 640 pix170 KiB

718501z.jpg
Barevný snímek lokomotivy TA436.0501 byl na výstavě v Ostravě pořízen taktéž 3. 9. 1988.
Foto: Ing. Zdeněk Sýkora   1200 × 770 pix325 KiB

718501f.jpg
TA436.0501 a T457.0005 v depu Olomouc - květen 1989.
Foto: Ing. Bohumil Skála   800 × 520 pix145 KiB

718501b.jpg
718 501-0 (poprvé s novým označením) coby výstavní exponát na brněnském výstavišti - červenec 1989.
Foto: Ing. Bohumil Skála   800 × 600 pix195 KiB

718501_e.jpg
Jiný záběr stroje 718 501-0 taktéž pochází z velké železniční výstavy ku příležitosti 150 let železnice na území Československa, která se na výstavišti v Brně konala na přelomu června a července 1989. Tento snímek je z 27. 6. 1989.
Foto: Jan Novotný   1024 × 680 pix222 KiB

718501d.jpg
Na stejné výstavě byl pořízen také tento snímek prototypu 718 501-0 - Brno 7. 7. 1989.
Foto: Josef Motyčka   800 × 600 pix103 KiB

718501p.jpg
"Hybrid" 718 501-0 v roli exponátu na výstavě v Přerově 22. 9. 1991.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix124 KiB

718501r.jpg
Méně kvalitní, ale o to cennější záběr zachycuje stroj 718 501-0 při průjezdu Rohatcem 8. 10. 1992.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix124 KiB

718501_f.jpg
Pravidelné nasazení "Hybrida" 718 501-0 do provozu v podobě posunu na hlavním nádraží v Olomouci vystihuje snímek z 30. 3. 1994.
Foto: Jan Novotný   1024 × 660 pix161 KiB

718501n.jpg
Stroj 718 501-0 byl při všední práci v Olomouci zdokumentován dne 16. 4. 1994.
Foto: Petr Doležel   800 × 600 pix143 KiB

718501a.jpg
Velkolepé výstavy kolejových vozidel v Přerově se 718 501-0 zúčastnila 1. 10. 1994.
Foto: Petr Doležel   800 × 600 pix147 KiB

718501h.jpg
Lokomotiva 718 501-0 posunovala v Olomouci hl.n. 19. 8. 1995.
Foto: František Knápek   800 × 600 pix104 KiB

718501_m.jpg
Během odstavení v prostorách "domovského" depa v Olomouci byla 718 501-0 zdokumentována 20. 1. 1996.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 690 pix186 KiB

718501o.jpg
Jedna z posledních prezentací lokomotivy 718 501-0 proběhla na výstavě v areálu Ostravských opraven a strojíren 3. 5. 1997.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 670 pix186 KiB

718501m.jpg
Neprovozní lokomotiva 718 501-0 stojí odstavena v olomouckém depu - říjen 1997.
Foto: Vít Kopecký   800 × 600 pix167 KiB

718501q.jpg
Také život lokomotivy může být plný paradoxů - nadějný a zdařilý prototyp čeká ve značně zuboženém stavu na svůj další osud v areálu svého výrobního závodu, který byl v tu dobu v úpadku a pod nucenou správou - rok 1999.
Foto: Radim Šnábl   Sbírka: Josef Motyčka800 × 600 pix144 KiB

718501l.jpg
Schátralý stroj 718 501-0 během svého několikaletého odstavení v areálu firmy Zásobárna Nymburk - 23. 8. 2003.
Foto: Jindřich Volf   800 × 600 pix133 KiB

718501y.jpg
Vánoce 2006 pak prototyp 718 501-0 přečkal na Slovensku. V prostoru depa v Topoľčanech byl zastižen 23. 12. 2006.
Foto: Jano Gajdoš   800 × 600 pix234 KiB

718501u.jpg
Lokomotiva 718 501-0 čeká na svou (věřme že lepší) další budoucnost ve stanici Topoľčany 8. 3. 2007.
Foto: Jano Gajdoš   800 × 600 pix147 KiB

718501v.jpg
Neprovozní stroj 718 501-0 stál v depu v Topoľčanech dne 8. 3. 2007.
Foto: Jano Gajdoš   800 × 600 pix139 KiB

718501w.jpg
Prototyp 718 501-0 postává odstavený v Topoľčanském depu 22. 4. 2007.
Foto: Jano Gajdoš   800 × 600 pix175 KiB

718501x.jpg
Zchátralý stroj 718 501-0 byl v Topoľčanech zachycen dne 22. 4. 2007.
Foto: Jano Gajdoš   800 × 600 pix180 KiB

718501_j.jpg
V konvoji vyřazených motorových lokomotiv se 718 501-0 v létě 2007 objevila v areálu ŽOS Zvolen. Snímek je z 8. 7. 2007.
Foto: Ján Tóth   1024 × 670 pix217 KiB

718501_h.jpg
Prototyp 718 501-0 čeká na své (věřme že) lepší zítřky v prostorách dílen ŽOS Zvolen 11. 12. 2007.
Foto: Milan Šich   1024 × 680 pix186 KiB

718501_i.jpg
Stejného dne byl "Hybrid" v areálu ŽOS Zvolen zdokumentován také z druhé strany - 11. 12. 2007.
Foto: Milan Šich   1024 × 610 pix167 KiB

718501_d.jpg
Na jiném místě v areálu ŽOS Zvolen stála zase o něco omšelejší 718 501-0 dne 4. 12. 2008.
Foto: Ing. Petr Chlum   1024 × 630 pix167 KiB

718501_l.jpg
Další záběr stroje 718 501-0, pocházející z areálu ŽOS Zvolen, vystihuje jeho stav ze dne 24. 10. 2013.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 720 pix231 KiB

718501_k.jpg
Také tento čelní záběr prototypu 718 501-0, odstaveného v odlehlé a (naštěstí) špatně přístupné části areálu ŽOS Zvolen, pochází z 24. 10. 2013.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix175 KiB

718501_n.jpg
Už po odkoupení "Hybrida" 718 501-0 Ing. Kotasem byl tento ve své deponii v Brně na dolním zachycen 15. 5. 2021.
Foto: Jaroslav Šika   1200 × 820 pix449 KiB

718501_o.jpg
Při přestavování konvoje vozidel v kolejišti depa Brno-dolní byla 718 501-0 zdokumentována ve svém stavu z 29. 10. 2021.
Foto: Jaroslav Šika   1200 × 810 pix495 KiB


Zobrazeno 41 z celkem 43 dostupných snímků této řady a celkem 13145 fotografií na stránkách.