Elektrická jednotka 470.003/004


470004z.jpg
Cenný tovární snímek hnacího vozu 470 004-3 na nádvoří studénecké vagónky vystihuje nejen původní barevné provedení jednotky, ale také výchozí podobu hnacích vozů před sérií prvních rekonstrukcí, které byly provedeny ještě před výjezdem jednotky z výrobního závodu. Na hnacím voze na snímku tedy ještě chybí druhé boční okénko do kabiny, naopak přebývá žluté orámování čel nebo dvojice červených ploch nade dveřmi..
Foto: tovární snímek   Sbírka: Vagonářské muzeum Studénka1024 × 720 pix189 KiB

470004y.jpg
Hnací vůz 470 004-3 se v elektrodílně Vagónky Studénka podrobuje dokončovacím pracem a prvním stacionárním zkouškám 21. 2. 1991.
Foto: Ing. Jaromír Pernička   800 × 800 pix155 KiB

470004f.jpg
Jeden z prvních výjezdů hotové jednotky 470 004/003 z výrobního závodu do stanice Studénka zachycuje snímek ze 3. 7. 1991.
Foto: Ing. Miroslav Pavelek   1024 × 680 pix172 KiB

470003y.jpg
Na vlečkové koleji vedoucí k obci Bartošovice, kterou Vagónka Studénka řadu let používala ke zkouškám svých vozidel, se jednotka 470 003/004 podrobovala jedněm z prvních zkušebních jízd 9. 7. 1991.
Foto: Ing. Jiří Adamovský   1024 × 680 pix230 KiB

470004q.jpg
Podobu hnacího vozu 470 004-3 po první sérii rekonstrukcí vystihuje záběr pořízený na bartošovické vlečce 9. 7. 1991.
Foto: Ing. Jiří Adamovský   1024 × 580 pix187 KiB

470004a.jpg
V rámci velké výstavy lokomotiv v Přerově, uspořádané při příležitosti 150-ti let Severní dráhy císaře Ferdinanda, se ve stanice představil mimo jiné i hnací vůz 470 004-3 s jedním vloženým vozem 21. 9. 1991.
Foto: Bc. Petr Bílek   800 × 600 pix138 KiB

470004b.jpg
Kromě části zbrusu nové elektrické jednotky s hnacím vozem 470 004-3 se v Přerově předvedl také jeden z prvních osobních vozů řady Bte inovovaného provedení - 21. 9. 1991.
Foto: Bc. Petr Bílek   1024 × 640 pix165 KiB

470004r.jpg
Ve stanici Praha-Libeň byla elektrická jednotka 470 004/003 s blednoucími logy Moravskoslezské vagónky Studénka na čelech vyfotografována 30. 6. 1993.
Foto: Václav Vyskočil   800 × 600 pix143 KiB

470003_r.jpg
S historickým "Hurvínkem" M131.101 se zánovní hnací vůz 470 003-5 setkal na nádraží v Pardubicích 19. 3. 1994.
Foto: Pavel Stejskal   1024 × 660 pix177 KiB

470004n.jpg
Krátce po dosazení systému AVV se jednotka 470 004/003 připravuje v Praze na Masarykově nádraží ke své další jízdě do Pardubic 15. 10. 1994.
Foto: Daniel Pavlíček   800 × 600 pix160 KiB

470004c.jpg
"Modré patro", tedy elektrická jednotka 470 004-3, odjíždí ze zastávky Pardubice-Svítkov 18. 12. 1994.
Foto: Ing. Milan Procházka   800 × 600 pix162 KiB

470004m.jpg
Na zastávce Praha-Klánovice byla jednotka 470 004/003 vyfotografována 18. 3. 1995.
Foto: Roman Brumlík   1024 × 700 pix259 KiB

470004_d.jpg
Na sluncem zalité nádraží v Přelouči zavítala elektrická jednotka 470 004/003 dne 5. 4. 1995.
Foto: Pavel Stejskal   1024 × 670 pix215 KiB

470003_a.jpg
Jednotka 470 003/004 se na snímku právě rozjíždí v zastávce Rostoklaty - rok 1996.
Foto: Dr. Ing. Ivo Myslivec   Sbírka: Dr. Ing. Aleš Lieskovský800 × 600 pix171 KiB

470004l.jpg
Pod "grafikonovým jménem" Os 9310 se připravuje jednotka 470 004-3 k odjezdu z Pardubic zpět do Prahy 8. 3. 1996.
Foto: Jaroslav Poláček   800 × 600 pix132 KiB

470004t.jpg
Elektrická jednotka 470 004/003 se na snímku z hlavního nádraží v Pardubicích představuje v úpravě s řadovým označením v místě původního loga výrobního závodu na čele 26. 1. 1998.
Foto: David Prause   800 × 600 pix166 KiB

470003s.jpg
Zajímavý snímek z Masarykova nádraží v Praze zachycuje hnací vozy 470 003-5 a 470 004-3 při strojní jízdě bez vložených vozů 20. 5. 1998.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 650 pix278 KiB

470003z.jpg
Po nedávno modernizované trati u Opočínku projížděla po dílenské opravě spojené s obnovou nátěru hezky čistá jednotka 470 003/004 dne 24. 8. 2000.
Foto: Jiří Reitmayer   1024 × 660 pix234 KiB

470004_e.jpg
V čerstvě obnoveném barevném nátěru se jednotka 470 004/003 představuje na snímku pořízeném na Masarykové nádraží v Praze 27. 9. 2000.
Foto: Pavel Stejskal   1024 × 690 pix199 KiB

470004o.jpg
Na vlak Os 9311 Praha - Pardubice nasazená jednotka 470 004/003 odjíždí z Řečan nad Labem 7. 12. 2000.
Foto: Karel Martinák   800 × 600 pix129 KiB

470003x.jpg
"Modré patro" se po svém stažení z trati Praha - Pardubice začalo objevovat také na trati do Čerčan. Zde bylo na vlaku Os 9158 zachyceno i se zkušebně namontovaným sběračem Schunk na hnacím voze 470 003-5 dne 7. 6. 2002.
Foto: Ing. Vilém Bodlák   1024 × 690 pix256 KiB

470003u.jpg
Od konce července do poloviny listopadu roku 2002 reprezentovala v provozu řadu 470 jediná jednotka, složená z hnacích vozů 470 003-5 a 470 002-7 a dvou vložených zelených a jednoho modrého patrového vozu. Na snímku je tato souprava zvěčněna ve stanici Praha-Masarykovo nádraží 24. 8. 2002.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 660 pix219 KiB

470003_b.jpg
Modro-zelená jednotka s hnacími vozy 470 003-5 a 470 002-7 přijíždí do zastávky Týnec nad Labem 7. 9. 2002.
Foto: Jaroslav Dlhý   1024 × 700 pix275 KiB

470003_q.jpg
Obě jednotky řady 470 se v Praze na Odstavném nádraží jih bok po boku setkaly 12. 5. 2003.
Foto: Ing. Petr Sporer   800 × 600 pix194 KiB

470003_c.jpg
Dvoubarevná jednotka 470 003/002 čeká na čas svého odjezdu na nádraží v Berouně 12. 2. 2004.
Foto: Václav Polívka   Sbírka: Ing. František Bartoš1024 × 680 pix221 KiB

470004p.jpg
Na Masarykově nádraží se připravuje k výjezdu na trať elektrická jednotka 470 004/003 - červenec 2004.
Foto: Luboš Kraus   800 × 600 pix170 KiB

470003t.jpg
Od roku 2005 to šlo s jednotkou 470 003/004 po vzhledové stránce už jen k horšímu. Je to znát i na tomto snímku vlaku Os 9934 pořízeném v Praze na Smíchově 21. 6. 2005.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 650 pix323 KiB

470003w.jpg
Z nádraží v Čerčanech odjížděla elektrická jednotka 470 003/004 v roli vlaku Os 9165 dne 28. 6. 2005.
Foto: Ing. Vilém Bodlák   1024 × 640 pix253 KiB

470003_j.jpg
Právě díky rapidně se zhoršujícímu vzhledu modré jednotky jí začali železniční nadšenci říkat "Kraken". Snímek jednotku 470 003/004 zachycuje při průjezdu Karlštejnem 19. 9. 2005.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 680 pix333 KiB

470003v.jpg
"Kraken" 470 003/004 coby vlak Os 9135 z Čerčan odjede směr Benešov u Prahy 27. 1. 2006.
Foto: Ing. Vilém Bodlák   1024 × 640 pix236 KiB

470004u.jpg
Na mostě přes Vltavu v Praze na Smíchově byla po vzhledové stránce zas o něco horší 470 004/003 vyfotografována 8. 8. 2007.
Foto: Aleš Krška   1024 × 700 pix297 KiB

470003_e.jpg
Elektrická jednotka 470 003/004 se právě úspěšně schovala pod "fotografický mrak" na trati u Všenor 13. 8. 2007.
Foto: Aleš Krška   1024 × 690 pix267 KiB

470004g.jpg
"Kraken" 470 004/003 projížděl obloukem trati před stanicí Vyšehrad 16. 11. 2007.
Foto: Vladislav Píša   800 × 600 pix210 KiB

470003_k.jpg
Na svém "oblíbeném" místě u prvního nástupiště pražského hlavního nádraží byla 470 003-5 zvěčněna 28. 11. 2007.
Foto: Jan Beránek   800 × 600 pix142 KiB

470003c.jpg
Po trati nedaleko pražské stanice Vyšehrad projížděl "Kraken" 470 003/004 jako mnohokráte předtím i potom 28. 11. 2007.
Foto: Vladislav Píša   1024 × 730 pix255 KiB

470003p.jpg
"Modré patro" 470 003/004 přejíždělo most přes Vltavu v Praze-Smíchově 1. 4. 2008.
Foto: Jaroslav Poláček   800 × 600 pix168 KiB

470003d.jpg
Železničními fotografy oblíbeným traťovým úsekem před zastávkou Všenory projížděl "Kraken" 470 003/004 dne 17. 4. 2008.
Foto: Vladislav Píša   1024 × 700 pix237 KiB

470004v.jpg
Momentálně pouze čtyřvozová jednotka s hnacími vozy 470 004-3 a 470 003-5 projížděla po trati u Srbska 23. 4. 2008.
Foto: Tomáš Tvrz   800 × 600 pix195 KiB

470004s.jpg
Za svitu májového ranního slunce se na nádraží v Berouně připravuje jednotka 470 004/003 na zpáteční cestu do Prahy 2. 5. 2008.
Foto: Jiří Hájek   1024 × 680 pix205 KiB

470003q.jpg
Čtyřvozový "Kraken" 470 003/004 ukrajuje další kilometry své cesty na dvoukolejce v Praze-Hlubočepích 11. 7. 2008.
Foto: Jaroslav Poláček   800 × 600 pix166 KiB

470004k.jpg
"Modré patro" 470 004/003 bylo odzadu vyfotografováno při průjezdu pražskou městskou částí Hlubočepy 21. 8. 2008.
Foto: Jaroslav Poláček   800 × 600 pix167 KiB

470003_h.jpg
Na smíchovské nádraží v Praze zavítal na krátký čas mezi výkony "Kraken" 470 003/004 také dne 27. 8. 2008.
Foto: Tomáš Tvrz   800 × 600 pix173 KiB

470003o.jpg
V Praze-Hlubočepích byla jednotka se zadním hnacím vozem 470 003-5 zdokumentována 28. 8. 2008.
Foto: Jaroslav Poláček   1024 × 660 pix235 KiB

470004j.jpg
"Kraken" 470 004/003 byl v Praze-Hlubočepích odzadu vyfotografován 1. 9. 2008.
Foto: Jaroslav Poláček   800 × 600 pix173 KiB

470003_m.jpg
Na nádraží v Berouně na snímku přijíždí už hodně zubožená jednotka 470 003/004 dne 2. 9. 2008.
Foto: Jakub Kejklíček   1024 × 670 pix200 KiB

470003_g.jpg
Před jedním z mnoha objektivů fotoaparátů, které v posledním období provozu pronásledovaly "Krakena" 470 003/004 na každém kroku, stanula tato jednotka na hlavním nádraží v Praze 3. 9. 2008.
Foto: Ing. Petr Sporer   1024 × 700 pix236 KiB

470003n.jpg
V Praze na Smíchově byl pořízen tento zdařilý záběr "Krakena" s koncovým hnacím vozem 470 003-5 dne 3. 9. 2008.
Foto: Jaroslav Poláček   800 × 600 pix200 KiB

470004i.jpg
Jednotka 470 004/003 přejížděla přes příhradový most v traťovém úseku Černošice - Mokropsy 6. 10. 2008.
Foto: Jaroslav Poláček   800 × 800 pix220 KiB

470004_b.jpg
Na odjezdu ze smíchovského nádraží v Praze se nechal už hodně škaredý "Kraken" 470 004/003 velice pěkně zdokumentovat 13. 10. 2008.
Foto: Vojtěch Beneš   1024 × 690 pix250 KiB

470003_i.jpg
Krátce po půlpáté ráno stojí "Kraken" 470 003/004 připraven na nádraží v Berouně ke své toho dne první jízdě do Prahy 7. 11. 2008.
Foto: Tomáš Tvrz   1024 × 660 pix138 KiB

470003r.jpg
Na pražském hlavním nádraží čekala na své další cestující jednotka 470 003/004 v 5 hodin a 20 minut ráno 13. 11. 2008.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 640 pix176 KiB

470003e.jpg
Na trati před stanicí Vyšehrad byl "Kraken" 470 003/004 zdokumentován také dne 30. 12. 2008.
Foto: Vladislav Píša   800 × 600 pix174 KiB

470003m.jpg
K setkání elektrické jednotky 470 003/004 (na vlaku Os 9960) a lokomotivy 150 005-7 došlo ve stanici Praha-Smíchov 26. 1. 2009.
Foto: Jaroslav Poláček   1024 × 670 pix213 KiB

470003l.jpg
Vlak Os 9975 s postrkovým "Krakenem" 470 003 byl v Praze-Hlubočepích zachycen 26. 1. 2009.
Foto: Jaroslav Poláček   800 × 600 pix129 KiB

470003k.jpg
Při podjíždění spojkových kolejí v Praze-Malé Chuchli byla jednotka 470 003/004 na vlaku Os 9975 zvěčněna 10. 4. 2009.
Foto: Jaroslav Poláček   1024 × 670 pix279 KiB

470003_f.jpg
Krátce po osmé hodině ranní vyjíždí z pražského hlavního nádraží na trať "Kraken" 470 003/004 dne 21. 5. 2009.
Foto: Ing. Petr Sporer   1024 × 710 pix260 KiB

470003i.jpg
Nedlouho po vůbec poslední opravě svého vzezření (přetření čela hnacího vozu 470 003-5) se "Kraken" coby vlak Os 8849 rozjíždí na smíchovském nádraží v Praze 10. 6. 2009.
Foto: Jaroslav Poláček   1024 × 680 pix257 KiB

470003h.jpg
Jako vlak Os 8846 na snímku právě přijíždí do stanice Praha-Smíchov elektrická jednotka 470 003/004 dne 16. 7. 2009.
Foto: Jaroslav Poláček   800 × 600 pix223 KiB

470004d.jpg
Traťovým úsekem Praha-Smíchov - Chuchle projížděl "Kraken" s už hodně znečištěným hnacím vozem 470 004-3 v čele 23. 7. 2009.
Foto: Milan Kuty   1024 × 730 pix324 KiB

470003a.jpg
Jen dva měsíce před svým definitivním odstavením byla jednotka 470 003/004 zdokumentována v traťovém úseku Praha-Smíchov - Chuchle 23. 7. 2009.
Foto: Milan Kuty   1024 × 680 pix233 KiB

470004e.jpg
Ač by to mělo být logicky naopak, z dvojice hnacích vozů 470 004-3 a 451 041-8, které se na snímku setkaly v chuchelské zastávce, to bude právě podstatně mladší "Kraken", který svou pozemskou pouť ukončí jako první. Snímek je z 23. 7. 2009.
Foto: Milan Kuty   1024 × 660 pix237 KiB

470003_l.jpg
Zlíchovský kostelík na kopci v pozadí jasně ukazuje, kde byl pořízen tento záběr hnacího vozu 470 003-5, jedoucího na vlaku Os 9960 dne 3. 8. 2009.
Foto: Miroslav Boška   600 × 800 pix223 KiB

470004h.jpg
Souprava vlaku Os 9925, tvořená elektrickou jednotkou 470 004/003, se na smíchovském nádraží v Praze rozjíždí v podvečer 7. 9. 2009.
Foto: Jaroslav Poláček   800 × 600 pix151 KiB

470003g.jpg
Už jen rovné tři týdny "života" zbývaly jednotce 470 003/004, když byla coby vlak Os 9918 vyfotografována ve dvoraně hlavního nádraží v Praze 8. 9. 2009.
Foto: Jaroslav Poláček   1024 × 670 pix237 KiB

470004x.jpg
V době, kdy už byl konec provozu "Krakenů" v Česku "cítit v ovzduší", chodili železniční fandové fotit jednotku 470 004/003 k trati denně. Na jednom z řady "posledních snímků" je zachycena na trati u Všenor 8. 9. 2009.
Foto: Jakub Kejklíček   1024 × 660 pix226 KiB

470004_a.jpg
Z Velké Chuchle v Praze pak pochází tento záběr už velmi zchátralé jednotky 470 004/003 pořízený taktéž 8. 9. 2009.
Foto: Jakub Kejklíček   1024 × 670 pix227 KiB

470003f.jpg
Osmnáct dní před koncem svého provozu odjíždí "Kraken" 470 003/004 s vlakem Os 9960 z Prahy-Smíchova 11. 9. 2009.
Foto: Jaroslav Poláček   800 × 600 pix171 KiB

470003j.jpg
Na nám prozatím posledním známém záběru provozní jednotky 470 003/004 opouští tato smíchovské nádraží s jedním z pozdně odpoledních spojů na hlavní nádraží 11. 9. 2009.
Foto: Tomáš Tvrz   1024 × 700 pix276 KiB

470004w.jpg
Jen několik málo okamžiků před odjezdem na dvoudenní strastiplnou cestu do České Třebové se na Odstavném nádraží jih v Praze loučí s jednotkou 470 003/004 její provozní i ošetřující personál, dělají se poslední fotky jednotky v Praze. Na stejném místě si ještě před dvěma dny naposledy zajezdila vlastní silou, dnes už ji ale odtáhne lokomotiva 162 014-5. Píše se datum 18. 10. 2009.
Foto: Jakub Kejklíček   1024 × 700 pix222 KiB

470003_d.jpg
V místě svého posledního odpočinku, v České Třebové, byla jednotka 470 003/004 zdokumentována 1. 11. 2009.
Foto: Aleš Krška   800 × 600 pix131 KiB

470003b.jpg
"Kraken" 470 003/004 na snímku chátrá v rozsáhlém kolejišti depa v České Třebové 31. 3. 2010.
Foto: Lukáš Hanzlík   1024 × 680 pix182 KiB

470003_n.jpg
Elektrický vůz 470 003-5 byl po boku vraku motorového vozu 830 170-7 v České Třebové zvěčněn také 9. 7. 2010.
Foto: Jaroslav Poláček   1024 × 630 pix222 KiB

470004_c.jpg
Pohled na elektrickou jednotku 470 001/002 přes hnací vůz 470 004-3 druhé jednotky vyobrazuje snímek pořízený v České Třebové 25. 9. 2010.
Foto: Jaroslav Poláček   1024 × 660 pix188 KiB

470003_o.jpg
Věnečkem na rozloučenou od věrných přátel železnice ozdobený hnací vůz 470 003-5 čeká na svůj úplný konec v kolejišti českotřebovského depa 30. 4. 2011.
Foto: Roman Šnajdr   800 × 600 pix127 KiB


Zobrazeno 74 z celkem 172 dostupných snímků této řady a celkem 13185 fotografií na stránkách.