Dokumentace k řadě & bonusy


106typak.jpg
Typový výkres lokomotivy E406.0501 ve stavu po provedení rekonstrukce z akumulátorové na trolejovou.
Sbírka: Ing. Jiří Adamovský4410 × 2000 pix1092 KiB

106motorgen.jpg
Detailní pohled na motorgenerátor stroje E406.0501, který sloužil pro změnu velikosti napětí z plného (v troleji) na snížené (pro potřeby pomocných a řídících obvodů).
Foto: Jaroslav Wagner   800 × 600 pix138 KiB

106bok.jpg
Boční pohled na středovou část stroje E406.0501 s kabinou, sběračem a jeho stahovákem a dobře patrným provedením vypružení náprav.
Foto: Jaroslav Wagner   800 × 600 pix150 KiB

106kabina.jpg
Pohled do kabiny lokomotivy E406.0501 s mobilním ovladačem řídícím pojezd vozidla pomocí simulace signálů LVZ.
Foto: Tomáš Tvrz   1024 × 710 pix214 KiB

110002c.jpg
Bohužel pouze raritou zůstalo velmi perspektivní a úsporné dálkové řízení lokomotiv E458.0 (na snímku E458.0002) na pomocnou trolejí vybaveném svážném pahrbku ve Valašském Meziříčí . Systém umožňoval přímé napájení do série zapojených trakčních motorů lokomotivy z externího zdroje stejnosměrného napětí proměnné velikosti (tedy stejně, jako se před érou digitalizace ovládaly elektrické modelové vláčky) - rok 1971.
Foto: Evžen Stříbrnský   Sbírka: Jan Novotný1024 × 680 pix210 KiB

110002b.jpg
Také tento obrázek dálkově ovládané E458.0002 připojujeme k článku o řadě E406.05 z důvodu, že tento způsob řízení dětmarovického posunu se v době před rekonstrukcí lokomotivy E413.2102 na E406.0501 zvažoval. Snímek je z Valašského Meziříčí - rok 1972.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Ing. Jiří Adamovský800 × 600 pix131 KiB

110002a.jpg
Snímek ještě trojicí sběračů proudu na střeše kabiny vybavené E458.0002 byl pořízen na dálkově ovládaném posunu ve Valašském Meziříčí - rok 1972.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Ing. Jiří Adamovský600 × 800 pix132 KiB

110022a.jpg
Také lokomotiva 110 022-1 byla dodatečně vybavena pomocnými sběrači po vzoru lokomotivy E458.0002 (a shodně jimi byly z výroby vybaveny i lokomotivy E458.0048 až 052). Systém napájení lokomotivy sníženým napětím však nakonec byl proti předpokladům realizován pouze ve Valašském Meziříčí, odkud je také tento záběr z 21. 6. 1997.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 800 pix439 KiB

MV_NH_05a.jpg
Další možnou technologií, jak mohl být realizován elektrický posun v Dětmarovicích, bylo využití elektřinou napájených posunovadel. Takových sloužila od 80. let minulého století celá řada v nedaleké Nové huti. Na snímku je skupina nových posunovadel typu TT 16 LK Nové huti Ostrava, která byla dovezena ze SSSR. Záběr je údajně z 18. 5. 1984.
Foto: Arcelor Mittal Ostrava, a.s.   800 × 600 pix124 KiB

MV_NH_06a.jpg
Jiný záběr z Nové huti názorně ukazuje systém napájení elektrických posunovadel pomocí kabelu zavěšeného na pojezdech na pevné dráze. Nevýhodou (ne však neřešitelnou) těchto systémů ale je, že každé posunovadlo je kvůli napájení vázáno pouze na jednu kolej (E406.0501 se pohybovala po dvou souběžných kolejích a jezdila přes výhybky) - rok 1986.
Foto: Arcelor Mittal Ostrava, a.s.   800 × 600 pix131 KiB

MV_NH_07a.jpg
Také tento snímek stejného posunovadla, focený z opačné strany, pochází z dokumentace Nové huti Ostrava - rok 1986.
Foto: Arcelor Mittal Ostrava, a.s.   1024 × 700 pix185 KiB

MV_NH_01a.jpg
Jiný typ z řady různých posunovadel používaných v Nové huti Ostrava je napájen přes pásové troleje podobně jako portálové jeřáby. Tento snímek je z 24. 11. 2008.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix185 KiB

MV_NH_01b.jpg
Stejné posunovadlo ("elektrovůz") bylo v areálu Nové huti Ostrava (u plotu za kterým prochází trať SŽDC Ostrava-Kunčice - Ostrava-Bartovice) z opačné strany zachyceno také 24. 11. 2008.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix175 KiB

MV_NH_01c.jpg
Detailní pohled na řešení pohonu "elektrovozu" Nové huti. Pohon zajišťují dva indukční motory o výkonu (každý) 28 kW, které pomocí řetězového převodu s vysokým převodovým poměrem pohání každý "svou" nápravu. Tažná síla posunovadla přesahuje 100 kN, rychlost pohybu posunovadla nepřesahuje 1 km/h..
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 600 pix184 KiB

MV_NH_02a.jpg
Další z řady různých posunovadel Nové huti Ostrava bylo v areálu podniku vyfotografováno 24. 11. 2008.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix171 KiB

MV_NH_02b.jpg
Více čelní pohled na posunovadlo odhaluje řešení pohonu náprav i způsob automatizovaného svěšování posunovadla s vozy. Snímek je z 24. 11. 2008.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix160 KiB

MV_NH_03a.jpg
Posunovadlo jiného typu bylo při práci v provozech Nové huti v Ostravě zdokumentováno také dne 24. 11. 2008.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 630 pix239 KiB

MV_NH_04a.jpg
Posun s "kolibami" při odpichu strusky zajišťovalo jedno z řady posunovadel Nové huti Ostrava 24. 11. 2008.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 660 pix223 KiB


Zobrazeno 18 z celkem 31 dostupných snímků této řady a celkem 13318 fotografií na stránkách.