logo KMD
Pronájem motoráčku

Kroměřížská dráha Vám nabízí k pronájmu historický motorový vlak

Členové zapsaného spolku Kroměřížská dráha vlastní několik kolejových vozidel, která si v případě zájmu můžete objednat pro sebe i své přátele např. jako nezapomenutelnou narozeninovou či svatební jízdu, jízdu pro vaši firmu v rámci "teambuildingových" aktivit, nebo například pro výlet uzavřené skupiny cestujících (školní výlety, výlety zájmových organizací apod.). Neuvěříte, jak snadné je vypravit si svůj vlastní vlak!
V případě, že o realizaci své vlastní jízdy historického vlaku uvažujete, bez obav a nezávazně se na nás můžete obrátit na email kmd@centrum.cz či telefon 602 575 513. Ani přemrštěné ceny se rozhodně nemusíte bát.

motorový vůz M131.1454 "Hurvínek"
  • Výrobce:
  • Rok výroby:
  • Výr. číslo:
  • Majitel:
  • Deponie:
  • Stav:
  • TATRA Studénka
  • 1955
  • 54117
  • soukromá
  • Kroměříž
  • provozní
motorový vůz M131.1454
  • Hmotnost:
  • Délka:
  • Šířka:
  • Výška:
  • Výkon:
  • Max. rychlost:
  • 16,6 tuny
  • 12100 mm
  • 3000 mm
  • 3480 mm
  • 115 kW
  • 60 km/h

Lehké motorové vozy řady M131.1 byly vývojovým oddělením závodů Ringhoffer-Tatra tajně vyvíjeny už během 2. světové války. Určením těchto dvounápravových motoráčků lehké konstrukce bylo především zajištění provozu na vedlejších tratích. V letech 1948 až 1956 jich bylo vyrobeno celkem 549 kusů.
Většina vozů spolehlivě sloužila v provozu až do 80. let minulého století, kdy byla řada M131.1 postupně nahrazována novějším typem M152.0 (dnes řada 810). Ani tímto však povoz některých z nich neskončil nadobro. Mnoho vysloužilých "Hurvínků" bylo odprodáno do vlečkového či vojenského provozu, další byly upraveny na servisní vozy pro prohlídky a údržbu trolejí. Až i v těchto úlohách vozy sosloužily, nastala pro většinu z nich éra zpětných úprav do původní historické podoby, díky čemuž můžete dodnes několik desítek těchto motoráčků potkávat v čele mimořádných historických vlaků.

Náš motoráček M131.1454 byl vyroben v roce 1955 a nejdříve jezdil u ČSD v depu Děčín. Vyřazen byl v roce 1978 v České Lípě, ale místo ve šrotu skončil vystavený na pomníku. Díky tomu se dochoval až do dnešních dnů.

Pohon jediné hnací nápravy motorového vozu zajišťuje naftový dvanáctiválec T 301 prostřednictvím čtyřstupňové převodovky Mylius. Osmiboká karosérie vozu se stanovišti obsluhy na obou čelech je svařované konstrukce z lisovaných nosníků. Střecha je krytá pozinkovaným plechem nanýtovaným na ocelové výztuhy. V interiéru vozu je k dispozici celkem 48 dřevěných sedadel a WC.

K motorovým vozům M131.1 se vyrábělo také několik různých typů přívěsných vozů, z nichž máme jeden vůz řady Clm také k dispozici pro posílení kapacity motorého "Hurvínka". Celkem jsme tedy pro Vás schopni zajistit vlastní vlakovou soupravu o kapacitě téměř 100 míst k sezení. I kdybyste ale pro svou jízdu potřebovali kapacitnější soupravu, jsme schopni si ji zajistit formou zápůjčky vozidel od spřátelených spolků - pro Vás bez jakýchkoliv starostí navíc.

 grafika: kolmix